středa 13. března 2013

Wolfram vs. MatLab

V knize The Mathematica Book jsem si četl o tom, jak má Mathematica vylaďené algoritmy pro počítání s velkým množstvím dat. Nedalo mi to a udělal jsem si takový testík.


Srovnával jsem Wolfram Mathematicu a MatLab. Rychlost jsem testoval na počítání vlastních čísel matice o rozměrech 1000x1000. Pro jistotu jsem udělal 10 měření a z nich jsem spočetl střední hodnotu.



Jaký je výsledek?

Wolfram Mathematica - 4,1857 s
MatLab - 4,60022 s

Rozdíl je necelá půlsekunda. Nedělal bych z toho nějaké ukvapené závěry, jsou problémy, která umí MatLab řešit lépe. Naopak Mathematica se může blýsknout zase někde jinde. Každopádně časy výpočtu jsou srovnatelné a jsem rád, že žádný ze softwarů neselhal v mém minitestíku, protože potom bych ho musel přestat používat a to by byla škoda.

Žádné komentáře:

Okomentovat