čtvrtek 29. srpna 2013

Göteborg 1

Neni tomu dlouho, co jsem se rozhodl, že odjedu na studijní pobyt do Švédska. Konrétně do města zvaného Göteborg (anglicky Gothenburg).
Odjezd proběhl. V neděli jsem se sbalil, v pondělí jsem vyrazil a v úterý jsem přijel na místo. Zvolil jsem autobus a nelituju toho, cesta mi uběhla rychle, dvakrát jsem se projel po trajektu a v noci jsem se aj prospal, protože do Osla z Prahy zas tak moc lidí nejezdí. Trošku jsem si dělal starosti kvůli hodinovému zpoždění, které jsme nabrali v Berlíně. Ale nakonec jsem se na koleje dostal včas a vyzvedl jsem si klíče od pokoje.
Moje ubytování na koleji funguje tak, že kuchyň a koupelnu sdílím se třema dalšíma študákama, místnost na spaní a studium mám sám pro sebe. Takový systém mi vyhovuje a jsem s ním uplně spokojený. Nemám to daleko do školy a cena je taky ucházející (3100 SEK, 1 SEK = 3 Kč). Nájmy se tu pohybují mezi 3000 a 5000 SEK a sehnat nějaké rozumné bydlení za rozumnou cenu je v tomhle městě prostě problém. Bavil jsem se s lidma, kteří ubytování ještě hledají. Nadruhou stranu můžete narazit na důchodce, který neví, co by na stará kolena podnikl. Takový důchodce pronajme pokoj ve svém baráku studentovi z ČR klidně i za 1500 SEK a vůbec to neřeší. Já jsem jako spolubydliče vyfasoval Turka, Španěla a Švéda (toho jsem zatím viděl jen jednou).
Ve středu jsme měli sérii přednášek, kde nám řekli co zhruba máme od tohodle pobytu očekávat. Byla to takévá série přednášek. Dnes jsme se po menších skupinkách potulovali po prostorách univerzity a ukazovali nám co se kde nachází. Na konci jsme si zašli do supermarketu a v kuchyni matematického ústavu jsme si udělali sendvič. O jídle se určitě ještě rozepíšu pozdějš.
Za to, že máme v uvítacím týdnu tak nabitý program může CIRC (Chalmers International Reception Comitee), což je organizace, která má na starosti pouze vítání mezinárodních studentů. Počet různých oddělení, specializovaných na nejrůznější činnosti, je neuvěřitelný. Moc se v tom nevyznám, každopadně na škole je kromě pracovníků knihovny a správců počítačové sítě taky psycholog, ombudsman, fyzioterapeut...
Asi by nebyl problém, abych do klávesnice datloval celý večer. Já to ale neudělám a radši si pudu něco přečíst nebo plánovat program následujících dní. Před rozloučením ale ještě zveřejním odkaz na nějaké fotky.

Hej då! [hej do] - Ahoj! (při loučení)

Žádné komentáře:

Okomentovat