pondělí 2. září 2013

Stahování OpenStreet map do mobilu

Když máte v mobilu naistalovanou aplikaci SmartComGPS, ale nemáte stažené mapy, pak se asi nezorientujete. Mě se hotové mapy Švédska nepodařilo nikde stáhnout. Proto jsem postupoval podle tohoto návodu a vpodstatě by se dalo říct, že jsem si je vytvořil. Jako zdroj mi posloužily OpenStreetMaps. Popíšu zde trochu podrobněji jak na to.
  1. Nejprve je nutné stáhnout a rozbalit program MOBAC (například zde). Při startu programu (nebo "Convert Atlas Format" v záložce "Atlas") je vhodné zakliknout formát výstupního souboru OziExplorer (PNG & MAP).
  2. Normálně jej spustíte a označíte si lokaci, na které vám záleží. Nevím, jestli jde nějaké město vyhledat. Já jsem se pohyboval šipkama a přibližoval a oddaloval dokud jsem nenašel co bylo potřeba. Je to takové trochu neohrabané, ale funguje to. V záložce "Atlas Content" musíte kliknout na tlačítko "Add Selection". Já jsem jako příklad vybral oblast kolem Vojslavic.
  3. Ve zbylých záložkách je nutné vybrat jak bude možné výsledné mapy zvětšit. Abych se přiznal, tak v tomhle jsem se moc nevyznal a zaklikal jsem téměř vše. Pak jsem stahování 16té vrstvy musel zrušit, protože by se to dělalo moc dlouho a mapa by byla neúnosně velká. Podle mě stačí vrstev 15. Pokud víte jak udělat to, aby se nestahovalo všech 14 předchozích, pak tak učiňte. Nebudou totiž vůbec potřeba. Atlas se vytvoří tlačitkem "Create Atlas".
    Ve složce "Atlases" se vám objeví mapa, která je podrobná přesně tak, jak jste si zvolili. Soubor s příponou png (ten největší) převeďte Ogf2 Map Converterem do formátu ogf2. Ten společně se souborem s .map souborem uložte do složky v mobilu, která je určena pro mapy. Výhodou je, že nemusíte nic kalibrovat. Mapa je připravena k použití a vy se neztratíte.

Žádné komentáře:

Okomentovat