neděle 19. října 2014

Stavba historických pecí

Furt se něco děje. Tenhle víkend jsem byl na stavbě historických pecí v obci zvané Drahany. Za týden tam totiž bude akce, která se nazývá "Slavnosti ohně". Nicméně pece, které jsme postavili tam nejsou jen dočasně, měly by tvořit základ Drahanského archeoskanzenu. Drahanské muzeum sídlí v budově bývalé školy. Učit se tam přestalo teprve nedávno a tak je tam spousta věcí takových provizorních. Nicméně správce muzea je nadšenec. Věřím tomu, že úroveň expozice se během chvíle pozvedne na převysokou.
Byl jsem rád, že jsem se tam vůbec dostal. Kvůli Brněnské MHD mi ujely dva busy. Fakt jsem si už říkal, že to vzdám a zvolím alternativní víkendový program. To by ale byla chyba.
Bylo to tam velice příjemné. Večer se zahrály nějaké deskovky, povykládalo sa. V sobotu nám počasí vyšlo uplně suprově. Slunce svítilo a teplota byla díky čerstvému větříku tak akorát. Celý den jsme se plácali v blatě. Skončili jsme za šera. Večer jsme eště hráli jednu zajímavou hru z politického prostředí. Byla to taková deskovka bez desky mixlá dračákem. Jmenovalo se to Opportunity a pokud by to někoho zajímalo, zde je odkaz na pravidla.
V neděli jsme pece pokřtili a rozloučili se. Od správce muzea jsme dostali na památku dárek (keramický hrnek). Já jsem se potom ještě prošel. Trasa z Drahan do Blanska má něco kolem 25ti kilometrů. Teď su na bytě, příjemně unavený. Nicméně mám dobrý pocit z aktivně stráveného víkendu.
Dost keců, hlavní jsou fotky. Ty jsou k nahlédnutí zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat