pátek 25. května 2012

Sirup z květů černého bezu

Konec května je ideální čas pro sběr květů černého bezu. Dnes jsem trochu experimentoval a vyrobil z nich sirup. Tady je recept, podle kterého jsem postupoval a pár postřehů z výroby:

suroviny:
- 70 květů černého bezu
- 4 kg cukru
- 5l vody
- 100g kyseliny citronové
postup:
Květy otřepeme a očistíme od různých breberek a jiných svinstev. Zalejeme převařenou vlažnou vodou a necháme louhovat. Já jsem to nechal být tak 18 hodin, ale asi by to sneslo i něco přes den. Někde jsem se dočetl, že se to nemá nechávat v kovové nádobě. Nevím proč. Já jsem použil normální nerezový hrnec. Když je vylouhováno, přefiltrujeme nálev přes plátno a dáme vařit. Postupně vmícháváme cukr a kyselinu citronovou a tak 10 minut povaříme. Do lahví se to plní ještě teplé. Já jsem si nachystal lahvne jen na 5 litrů a trochu jsem zapomněl, že po přímíchaní cukru bude sirupu o něco víc. nakonec jsem toho měl téměř 6,5 litru. Příště bych chtěl déle louhovat a taky přidat ze dva citrony. Výsledek je myslím celkem ucházející.

Žádné komentáře:

Okomentovat