pondělí 10. září 2012

Salát z červené řepy

Sklizeň červené řepy je už za mnou, velké kusy jsem zavařil a z malých jsem zkusil udělat salát. Postupoval jsem takto:

Nachystal jsem si
- 400g červené řepy
- 400g jablek
- hrst rozinek
- štáva z půlky citronu
- hrst ořechů (já jsem si nasekal kešu a mandle)
- špetka soli a cukru (med je lepší)
- cca 150g jogurtu
Oloupanou řepu a jablka jsem nastrouhal na hrubém struhadle do misky, naházel jsem tam ostatní ingrdience, důkladně promíchal a strčil do lednice. Po pár hodinách je salát připraven ke konzumaci. Klidně si můžete udělat poloviční dávku, protože je toho fakt hodně. Taky asi nebude úplně marné trochu zaexperimentovat s poměrem surovin.

Moc jsem si od syrové červené řepy nesliboval, ale jsem opravdu překvapený, jak dobře to chutná. Ještě že mi nějaká zbyla ve sklepě.

Hodnoty na porci (cca 200g)
610 kJ     2,6B     23S     3,2T
Řepa obsahuje velké množství železa, křemíku vitaminu C a E. Podporuje pročišťování jater, působí blahodárně na žlučník a ledviny. Má zásaditý charakter, tzn. že odkyseluje organismus a tím předchází většině chronických onemocnění. Prostě je zdravá až hanba.

Žádné komentáře:

Okomentovat