pondělí 4. února 2013

Londýn 2013 - Science Museum (den 3)

Vstal jsem v 6 ráno, dal si jakýsi anglický snídaňový keks a Robert mě dovezl na stanici metra Uxbridge na okraji Londýna. Poprvé a naposledy jsem v Londýně využil metro, dovezlo mě až na stanici South Kensington, rovnou odtud jsem šel do muzea technických věd, které bylo nedaleko. Do většiny muzeí v Londýně je vstup zdarma, což je parádní. Science museum je obrovské a pokud by si to chtěl člověk poctivě projít, tak je to na celý den. Já jsem konec už jen tak proletěl, asi nejvíc mě tam zaujalo Foucaltovo kyvadlo, jehož závěs byl až na stropu budovy.
Už bylo na čase vydat se do ulic a najít si další nocleh. Měl jsem domluvené ubytování u Richarda. Opět přes Couchsurfing. Po cestě k němu jsem si zašel na bagetu do kolumbijského bistra, což bylo hodně dobré, protože jsem zjistil, že anglicky mluvícím kolumbijcům neni moc rozumět. Taky jsem po cestě objevil jakési tržiště. Zboží se tam prodávalo všelijaké, od ovoce až po chobotnice. Měl jsem chuť na svačinu, tak jsem se zeptal chlápka ovocnáře, jestli si můžu koupit jen jedno jabko. Nevim esli jsem zrovna vypadal jako nějaký žebrák či co, ale dal mi do ruky k jabku eště banán a říkal, že za to nic nechce.
Barák, kde jsem se měl ubytovat jsem našel bez problémů, bylo to ve čtvrti Walworth. Bylo tam celkem dost černochů, ale jsou to správňáci. Když jsem vytáhl z kapsy mapu a hledal jsem, kde zrovna jsem, tak se mi čast stávalo, že se mě ptali jestli jsem v pořádku a chtěli pomoct.
Richard bydlí v rodinném baráku společně s několika mladými lidmi, momentálně tam má samé jižany (já jsem byl na pokoji s portugalcem a francouzem, taky se tam potuloval jeden španěl a ital). Dorazil jsem tam ještě odpoledne. Richard byl velice ochotný a vzal mě na prohlídku Burgess parku. Obyvatelé Londýna mají často k dispozici hrazdy a stroje pro posilování s vlastní vahou, jsou umístěny v parcích a samozřejmě se za jejich použití nic neplatí. Burgess park byla původně zastavěná oblast ale za války ji němci úplně rozbombradovali, tak tam vyrostl park.
Potom mě Richard vzal na "Bible Reading" (čtení Bible) do nedalekého farního střediska. Probíhá to tam tak, že se přečte část Bible, pak jsou ohlášky a potom pastor vykládá o čteném úryvku. Mezitím se zpívají písničky. Po celé akci se přesune většina lidí do vedlejší místnosti a dají si čaj. Bylo to příjemné.
Večer mají v obchodech slevy na pečivo a podobné srandy, tak jsme zašli eště nakoupit a zanedlouho jsem šel spát.

fotky

Žádné komentáře:

Okomentovat