pondělí 4. února 2013

Londýn 2013 - zevl (den 4)

Poprvé od příjezdu do Londýna jsem se vyspal, vstávalo se v 8 a na snídani se podávala vločková kaše. Nebyla uplně dle mého gusta, ale moc jsem nebrblal a byl jsem rád za teplé jídlo. Obloha byla jasná a tak jsem si řekl, že se dnes budu jen tak procházet po venku.
Hned po snídani jsem se vydal do ulic, zamířil jsem k nejznámějšímu mostu Tower Bridge. Navzdory předpovědi začalo pršet, našel jsem si tedy nějakou střechu a napsal jsem pod ní pohled domů. Po půlhodince už déšť ustal a já jsem se dal po proudu řeky do čtvrti Wapping. Kdysi tambydleli dělníci z přístavu a bylo tam spousta skladišť. Ty jsou teď přestavěná na luxusní sídla a byty. Je to čtrť pro mamonáře. Ale pěkné chvilku jsem poseděl u Shadwell Basinu, kde je vodní elektrárna (myslím, že už nefunguje) a dal jsem se na cestu směrem na sever.
Objevil jsem ulici Brick Lane. Tam to bylo hodně dobré, bylo to uprostřed čtvrti, kde je plno muslimů (aj kolem mešity jsem procházel). Je tam spousta lidí, obchodů a bister. V létě tam údajně spousta lidí posedává v oknech. Netuším esli je to pravda. Každopádně jsem se tam necítil úplně jistý, tak jsem tam ani nic nefotil. V jakémsi občerstvení jsem si dal kapučíno. Briti hodně chodí po ulici s kelímkama s kávou, chlemtají to tam dost. Objem těch největších (což jsem si samozřejmě dal taky) odhaduju tak na půl litru, paráda.
Dalším cílem byla British Library (Britská knihovna). Tu mám vyfocenou. Je to obrovské stavení plné knih. Budova byla navržena přímo pro tyto účely. Dá se tam najít stálá expozice významných literárních památek (např Magna Cartum, Beowulf, Guttenbergova Bible, filatelistické sbírky). Chvilku jsem poseděl abych se ohřál a dal jsem se už pomalu na cestu zpět.
Cestou jsem si dal Fish and chips, sice jsem za to dal hříšné peníze a ti lidi na tom musí opravdu rýžovat, ale bylo toho strašně moc, fakt jsem se nacpal. Je to dobré jídlo, všecko smažené je dobrota, ale řekl bych, že v těch bramborech byly nasáklé tak dvě štamprle oleje, na takovou nálož fakt nejsu zvyklý.
Ještě se mi hodně líbilo místo zvané China Town (čínská čtvrť). Dorazil jsem tam už za tmy. Všude visely lampiony. Za výlohami čínských restaurací visely čerstvě pečené kačeny a kdejaká mořská havěť. Škoda, že jsem byl přežraný té ryby s bramborama, jinač bych určitě něco z toho otestoval.
Potom jsem se dostal na Trafalgarské náměstí (ani jsem to neplánoval a byla to fakt náhoda). Byla mě už dost kosa a byla škoda, že tamní galerie už měli zavřeno (většina galerií a muzeí zavírá ve všední dny v 18 hodin). Ještě jsem si prohlédl Big Bena a Westminsterské opatství a potom jsem už fakt valil zpět do mého dočasného útočiště.
Večer sa eště chvilku vykládalo a pak jsem vytuhnul. Nevím to přesně, ale za těch 10 hodin co jsem byl venku jsem ušel minimálně 20 kilometrů.

fotky

Žádné komentáře:

Okomentovat