úterý 14. května 2013

Zeleninové fazole

Hodím si sem recept na trošku netradičnější úpravu fazolí. Na internetu jsem nenarazil na nic podobného, co by mi vyhovovalo a nerad bych na tento recept zapomněl. Protože mi to fakt chutnalo.

Na 4 porce budeme potřebovat:
- 250g fazolí
- 2 rajčata
- 2 papriky
- kus pórku
- 4 stroužky česneku
- sůl, pepř, sójovou omáčku, mletou sladkou papriku (možná i pálivou, to musím otestovat), nějaká bylinka (bazalka, oregáno)

Den předem si namočíme fazole. Vodu slejeme a v nové vodě (fazole musí celé plavat a dost vody se vyvaří) se lžičkou jedlé sody uvaříme fazole doměkka. Doba, potřebná na vaření fazolí se liší podle typu. Já si myslím, že by měly být hodně měkké, takže jsem je vařil cca 1,5 hodiny samotné.
Pak slejeme přebytečnou vodu a hodíme do hrnce kousky papriky a pórku. Přidáme ještě kukuřici a veškeré koření. Pět minut povaříme a nakonec přidáme nakrájená rajčata, zamícháme a před podáváním necháme chvilku odstát. Hotovo.
K fazoli se hodí vejce natvrdo, chleba není nutný.

Žádné komentáře:

Okomentovat