středa 4. listopadu 2015

Kimči

Je podzim. Čas na všemi opěvovanou vietnamskou pochutinu - kimči. Receptů lze na netu najít spousty. Některé z nich jsou kvalitní a některé stojí za psí štěk. Já jsem tento rok zvolil následující ingredience:

  • 2 kg čínského zelí
  • 0,5 kg mrkve
  • 1 pórek
  • 1 velká kedlubna
  • 2 jablka
  • 70 g rýže
  • 150 g třtinového cukru
  • 250 ml vody
  • 70 g zázvoru
  • 2 hlavy česneku
  • 4 chilli papričky
  • 1 kg soli  
  • 5 l vody
  • 2 lžíce sojové omáčky
Nejdříve jsem zelí rozčtvrtil a ponořil do slané vody (5 l vody + 1kg soli) na 2 hodiny. Mezitím jsem si rozmíchal cukr s namletou rýží (lepší by byla rýžová mouka, ale tu jsem ve špajzu nenašel) a hrnkem vody v kastrůlku. Trochu jsem to povařil dokud nevznikla kašička. Pak jsem do mixéru dal chilli, zázvor, česnek, sójovku a cukro-rýžovou kaši. Všecko jsem to rozmixoval, čímž vznikla taková pikantní pasta.

Nakrájel jsem všecku zeleninu a ovoce na kostičky a taky jsem přecedil a rozkrájel to zelí. Pak už jen stačí v kastrole smíchat zeleninu s pastou a pěchovat do lahve. Po týdnu bouřlivého kvašení v pokojové teplotě je hotovo. Kimči vydrží v lednici klidně celou zimu. 

Tenhle recept mi dost chutná, není tam patrný žádný zápach z rybích vnitřností, ani to není přehnaně ostré. Prostě výborný zdravý salátek.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat