pondělí 2. listopadu 2015

Zálesácký chleba

Dnešní den byl zasvěcen pokusu o pečení v ešusu. Postup je jednoduchý. Nejprve je nutné udělat těsto. Já jsem zvolil zcela jednoduchou kompozici:

  • hrnek hladké chlebové mouky (cca 120 g)
  • 1/4 lžičky soli
  • 2 lžičky slunsemínek
  • 1 lžička olivového oleje
  • 1 lžička kmínu
  • voda

Všechno se smíchá v misce nejdříve zasucha a pak se přidají tekuté prvky. Uhněte se hladké těsto. Vzniklý bochánek se vloží do moukou vysypané ešákové misky. 



Na dno větší misky se dá pár kamínků nebo kousek hlíny. Zkrátka kus tepluodolného bordelu.



Zbývá přiklopit víčkem a zahrabat do popela. Doba pečení je závislá na teplotě v ohništi. Odhaduju to na 15-30 minut.

 
Já jsem šel po vložení pekárničky do ohniště přebírat jabka. Toho popelu jsem neměl moc a ani nebyl z tvrdého dřeva, tak jsem byl přesvědčen o marnosti mého snažení, ale nakonec jsem byl po zhruba půlhodině pečení mile překvapen a musím říct, že lepší chleba jsem možná ani nikdy neměl.


Ten recept je možné si libovolně upravit. Určitě by stálo za to vyzkoušet sladkou verzi chleba se skořicí, rozinkami a světlou moukou. 

5 komentářů: