úterý 14. listopadu 2017

Aplikace byla úspěšně odinstalována

Zdravím Tě, milý čtenáři.

Začátky mých příspěvků začínají v posledním roce dost podobně. Většinou je to něco ve stylu: "Už dlouho jsem sem nic nenapsal." To se ale změní. Jsem o tom přesvědčen. Kde beru tu jistotu? Vysvětlím.

Včera po cestě do práce jsem si v mobilu vypnul aplikaci Facebooku a Messenger jsem úplně smáznul. Moje mobilní zařízení odteď slouží opět k činnostem, ke kterým je primárně určen - k volání a psaní SMS. Už nechci být otrokem sociálních sítí. Mám takový pocit, že mi to víc bralo než dávalo. V posledních dnech jsem si na neurotickém kontrolování mobilu vytvořil solidní závislost. Jestliže už nebudu každou čtvrthodinu kontrolovat, co nového se událo ve světě sociálních sítí, pak mi zbyde hromada času na přemýšlení, učení se a pozorování věcí kolem.

Doufám, že mi to alespoň nějakou dobu vydrží. Začnu jedním týdnem. Pak zanalyzuju, jaký to má dopad na můj život. Pokud bude kladný, budu v tom pokračovat. Chtěl bych svůj život trochu zjednodušit. Cítil jsem, že na mě působí mnoho vlivů a ne všechny působily pozitivně. Pokud trošku "osekám" nepotřebné informace, které se ke mě přes den dostanou. Mohl bych mít v hlavě trochu jasněji. Teď to mám tak, že běhám od jedné věci ke druhé a připadám si, že nedělám žádnou pořádně.

Rád bych se tedy polepšil a alespoň po nějakou dobu sem na blog psal alespoň s frekvencí jednou za týden. Bude se jednat spíše o kratší příspěvky úvahového typu. V hlavě se mi víří mnoho zajímavých myšlenek a některé z nich jsou i objevné. O ně bych se rád podělil. Aspoň se trochu zlepším v psaní českého textu a dá-li Bůh, tak si to i někdo přečte.

Na závěr jedna myšlenka, kterou jsem nedávno četl v knize Daily Stoic [1].

Je důležité naučit se říkat ne. Může se jednat o odmítnutí zbytečné schůzky, zbytečného jídla či zbytečné distrakce od skutečně důležitých věcí. Nechť se nám to všem daří.

Buďte zdrávi :)

Žádné komentáře:

Okomentovat