čtvrtek 1. října 2015

Sprchovací projekt

Lidský (a tím pádem i můj) život je plný překonávání překážek a nepříjemností. Některé z nich jsou drobné, jiné nabývají obludných rozměrů. Abych se mentálně i fyzicky zocelil a zvykl si na trochu toho nepohodlí, začal jsem se před několika týdny pravidelně každé ráno sprchovat studenou vodou.

Ve svém okolí jsem se setkal s různými reakcemi. Někteří mě podporují, jiní mě nechápou. Spousta lidí mi řeklo, že by to nedokázali, ale to je kec. Zezačátku jsem se do toho musel trochu kopat. Teď se na to ale doslova těším. Chce to pouze překonat ten prvotní šůček ze studené vody. Záměrně nepíšu ledové, protože v tomto období ještě v kohoutku ledová voda neteče. Po krátkém zastuzení je to fakt už jen příjemné. Zatuhlé svaly se pěkně uvolní, končetiny se prokrví a zalepené oči se pěkně rozevřou. Co se týče benefitů, tak pozoruji o něco větší odolnost vůči zimě. Snad si to pouze nenamlouvám. Je pravda, že jsem s tím začal poměrně nedávno. Dále lze říct, že rána jsou pro mě mnohem „svižnější“. Navíc tou sprchou smysluplně využiju čas, kdy se mi louhuje čaj.

Nevýhody? Pár litrů spotřebované vody navíc. Nutnost vstávat o něco dříve. Další mě asi ani nenapadají.

Teď mám v plánu vydržet co nejdéle. Rána už začínají být chladná a bude potřeba dávat si bacha na nachlazení. Nehodlám to lámat přes koleno a valit na sebe studenou vodu, když budu mít teplotu. Nicméně věřím, že trochu toho otužování mi pomůže, aby se mi to nachlazení co nejdéle vyhýbalo.    


Zdarec!

PS: Eště jsem aj stihl nahrát pár fotek z léta. Přešel jsem na novou platformu, která se mi zdá šikovnější a celkem přehlednější než googlovská alba. Odteď tedy nahrávám své fotky na rajče

Žádné komentáře:

Okomentovat