pátek 22. ledna 2016

Nejlepší dieta

Nedávno jsem narazil na hodně zajímavou myšlenku, která mi utkvěla v hlavě. Jedná se o náhled na problém z úplně opačného úhlu pohledu. Zkusím uvést příklad aplikace této myšlenky při změně stravovacích návyků. Náš jídelníček obsahuje hodně nezdravých jídel. Všichni si to uvědomujeme. Novoroční předsevzetí bývají proto variací na téma "Nebudu jíst ... "

Co takhle podívat se na problém z opačné strany? Předsevzetí na zítřek by potom nabylo tvaru: "V každém jídle sním kus zeleniny." Budu mít potom chuť na sladké? Pochybuju. Zelenina je dost sytá a žaludek zaplácne celkem solidně. Při tomto přístupu si navíc musím dobře rozmyslet, jestli je ta tatranka na svačinu dobrý nápad, protože ji budu muset doplnit o půlku papriky. A to je, přátelé, celkem nechutná kombinace.

Já osobně nějakou dietu zatím neřeším, ale uvědomuju si, že by se dalo na mých stravovacích návycích leccos vylepšit. Výše popsaným stylem se snažím bojovat například s nadměrnou konzumací kávy. Moje předsevzetí na dnešek: "Dáš si v práci jeden Pu-erh."

Moje rada tedy zní: "Nebojte se podívat na řešení svých problémů z poněkud netradičního úhlu. Nic není černobílé a vše má dvě strany mince. A tak dál."

PS: Hlavně žádné velké závazky. Jedna prkotina na den (např. můj čaj) úplně stačí.

2 komentáře:

  1. Líbí se mi styl "začni malými věcmi" a zkoušej netradiční přístupy. Přidal bych nebuď na sebe příliš tvrdý (ani moc měkký) a zároveň buď konzistentní. Úspěch zaručen :) . V teorii. V praxi se mě zeptej tak za půl roku :D.

    OdpovědětVymazat
  2. Souhlas. "Buď konzistentní" je hodně dobrá rada.

    OdpovědětVymazat